Школска библиотека


ШКОЛСКА БИБЛИОТЕКА- ПОДРШКА  ПРИЛИКОМ УЧЕЊА НА ДАЉИНУ
 
      
            Драги ученици,
 
            Школски библиотекари пружају и током ванредног стања несебично подршку образовно-васпитном процесу, ученицима, наставницима и родитељима.
Министарство просвете, науке и технолошког развоја у допису од 16. 3. 2020. основним и средњим школама навело је и задатке стручних сарадника.
            У допису се наводи: „Потребно је да стручни сарадници помогну наставницима у изради наставних материјала који се могу користити приликом учења на даљину, као и у комуникацији са ученицима и родитељима. Такође, потребно је да стручни сарадници осмисле радионице и/или материјале за рад са ученицима у домену организације учења и слободног времена, техника учења, самовредновања напредовања кроз учење и у областима које се специфично односе на васпитни рад са ученицима”.
           Библиотекар помаже ученицима, родитељима, односно старатељима и запосленима у школи да лакше преброде тешка времена позивајући их на онлајн читање, учење, усмеравајући их ка линковима везаним за предстојећа онлајн културна дешавања, попут виртуелне посете музејима, позоришним представама, концертима, библиотекама, youtube каналима, обукама, као и на учешће у разним креативним онлајн конкурсима. 
 
           У складу са дописом, позивам  Вас  драги ученици, родитељи и наставници да редовно  пратите следеће линкове, како би били у току са свим важним догађајима, обавештењима и дешавањима. Сајт школе http://osljubanenadovic.nasaskola.rs/
 
            Препорука Друштва школских библиотекара Србије за дигиталне колекције књига на српском језику које можете читати путем интернета: 
- Дигитална народна библиотека Србије: https://digitalna.nb.rs/
-Антологија српске књижевности: www.antologijasrpskeknjizevnosti.rs/
- Претражива дигитална библиотека: https://pretraziva.rs/pretraga
 
Претраживач културног наслеђа Србије – основне информације о дигитализованом културном наслеђу и приступ интерактивној мапи установа културе на територији Републике Србије: https://kultura.rs
 
 Важни линкови за подршку учењу на даљину: 
Распоред емитовања образовних садржаја (ТВ – часови) 
 
 Онлајн платформе – подршка учењу: 
 
            Позивам вас да пратите  важне линкове, који су подршка учењу на даљину, да користите колекције књига на српском језику које можете читати путем интернета и да приступите корисним  линковима везаним за предстојећа онлајн културна дешавања, попут виртуелне посете музејима, позоришним представама, концертима, библиотекама, youtube каналима...
 
           Чувајте и останите код куће!
 
           Сузана Илић, библиотекар

Светски дан дечје књиге - направите своју књигу
 
 
Данас се широм света обележава Светски дан дечје књиге. На тај дан 1805. године рођен је Ханс Кристијан Андерсен, чувени дански писца за децу и творац Мале сирене, Ружног пачета и других бајки, а обележавање овог датума установљено је 1967. године на основу одлуке организације УНЕСКО.
 
У ситуацији када време с децом проводимо код куће, књиге за децу могу бити непресушан извор инспирације за заједничко провођење времена - било да заједно читамо сликовнице или приче, бојимо, цртамо, лепимо, решавамо мозгалице и лавиринте.
 
Прављење његове сопствене књиге јесте још једна занимљива активност коју с дететом можете извести у кућним условима. Писање и цртање у таквој књизи добар је начин да дете изрази своје мисли и маштања, а заједнички избор теме књиге може бити повод за занимљив и конструктиван разговор. Поред тога што ће се забавити док сама праве књигу, кроз ову активност деца ће сазнати како књиге настају и шта чини њихову структуру, што ће их на посебан начин увести у свет писане речи .
 
 
Потребан материјал
- 3 празна листа папира формата А4
- оловке, бојице, фломастери
- лепак, маказе
- хефталица
- налепнице, стари часописи, колаж папир, тканина…
 
Упутство:
1.    Када пресавијете папире на пола добићете књигу са шест листова (12 страна)
 
2.    Хефталицом можете захефтати пресавијене ивице књиге, како се листови не би одвајали - на тај начин сте добили основу књиге.
 
3.    Следећи корак је избор теме о којој ће књига говорити. Поразговарајте с дететом о томе шта би могла бити тема  његове књиге.
Можете покушати да смислите заједно оригиналну причу, да осмислите нови завршетак неке коју већ знате, или можете препричати неку већ причу из цртаћа који сте гледали или књиге коју сте читали.
Можете пустити дете да само исприча причу коју ћете ви исписати, а оно затим илустровати.
За љубитеље цртања – то може бити и књига без текста – ви прочитајте или испричајте дететову омиљену причу, а оно је у својој књизи може представити кроз слике.
Пустите машти на вољу, идеја је безброј!
 
 
4.    Књига не мора бити само сликовница, збирка прича или песама. За оне који тек уче слова можете направити мали сликовни речник. На свакој страни књиге нека буде једна реч - нпр. диносаурус – коју можете заједно написати, тако што ћете једно слово написати ви, а следеће дете... Када завршите писање, дете може и нацртати диносауруса.
 
 
5.    Поред цртања и бојења, дете ће уживати док у књизи лепи сличице или налепнице. Ако немате налепнице, могу послужити и сличице које ћете исећи из часописа и залепити лепком, или парчићи шареног папира, тканине...
 
 
6.    Шта год да изаберете, пробајте да пре почетка рада направите план (или садржај) ваше књиге – шта ће се на којој од 12 страна налазити, почевши од насловне стране па све до поледјине. Напишите на насловној страни наслов књиге и име аутора и украсите је. Ово може бити одличан начин да деца вежбају да напишу своје име и презиме.
Означите последњу страну – то може бити место где це стајати подаци о аутору (детету). Охрабрите дете да напише нешто о себи, да нацрта себе или да залепи своју слику.
 
7.    Када завршите с израдом књиге организујте заједничко читање са осталим укућанима.
 
8.    Наредног дана се можете играти библиотеке – направите сваком члану породице чланску картицу с којом ће моћи да позајми нову књигу :)
 
Када све ово прође, у нашој школи направићемо изложбу  ваших радова и доделићемо  награде по разредима, када се стекну услови.